čtvrtek 11. února 2016

Ubytování

Tohle sice až tak nesouvisí s medicínou, ale určitě to je téma, které stojí za zmínku. Pokud nejste přímo z Hradce nebo z okolí jako já (zdravím Krkonoše), tak se určitě budete muset poohlédnout po bydlení. Máte vlastně dvě až tři možnosti - bydlet u příbuzného, bydlet na bytě, bydlet na koleji.

Já jsem chtěl původně bydlet na bytě. Jelikož mi to ale jednou nějak nedopadlo a už mě nebavilo hledat inzeráty, jezdit sem, prohlížet si to a tak dále, tak jsem šel na kolej. Máte dvě možnosti - Palachovy koleje nebo Na Kotli. Já jsem zvolil druhou možnost.

Máte tu většinou pokoj po dvou lidech. Když se dva znáte, tak si můžete zažádat o to, aby vás dali spolu. Můj spolubydlící je taky prvák, takže to je v pohodě. Koupelnu sdílí celý patro, stejně tak i kuchyň. Dá se tu i prát. Ale asi to je jen o zvyku, už mi to ani nepřijde divný. Tou výhodou asi je, že tu máte spoustu lidí i ze starších ročníků, kterých se můžete kdykoli na něco zeptat nebo vám třeba vypráví příběhy z praxí, takže vás to docela namotivuje se učit dál, protože vás přece nějaká anatomie nezastaví.

V neposlední řadě tu je ASM, Asociace studentů medicíny, což je takový spolek, který nabízí třeba kopírování, tisknutí, posilovnu, výlety atp. Hodí se to, když potřebujete něco vytisknout, nemáte vlastní tiskárnu a nemusíte letět do města. Taky je tu menza, i když já jsem tam nikdy nebyl, věřím, že to pro někoho bude další plus.

3 komentáře:

  1. Ahoj, prosim te, jaky je vybaveni kuchyne? Je tam trouba? :D a je mozny mit na pokoji vlastni lednicku? :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čau, jsou tam 4 plotýnky a dřez. :D Trouba tam není, je jedna někde dole, kde se dá půjčit klíč od kuchyně a tam si něco upíct. Nebo si můžeš pořídit třeba remosku nebo nějakou přenosnou troubu na pokoj. Ledničku mít můžeš na pokoji, jedna je taky v kuchyni na chodbě. Dost lidí tam má i mikrovlnku, já jsem ji viděl snad jen v jedný kuchyni, jak moc nejsou.

      Vymazat
  2. Diky moc za odpoved, nemohla jsem to nikde dohledat :) :D

    OdpovědětVymazat