čtvrtek 11. února 2016

Prvák: ZS - Zimní semestr

Zimní semestr je jen o jedné věci, což ostatně poznamenala i doc. Slížová - hlavně se z toho nezbláznit. Zimák je prostě o tom, komu ujedou nervy a vykašle se na to. Když si vzpomenu, jak jsem chtěl po prvním zápočtovým testu, který jsem nenapsal (statistika), odejít, tak se tomu teď směju, když mám zkoušku z fyziky (a to jsem si myslel, že jí nikdy udělat nemůžu). ZS je prostě o tom, že objevujete, že jste najednou schopní se naučit 400 stran na zápočtový test nebo vypočítáte nejšílenější příklady, co jste kdy viděli. Za ten semestr se tak rozjedete, že na konci nebudete věřit tomu, že jste to fakt zvládli. Ale jde to. :-)

Začíná se přednáškovým týdnem, potom jsou klasické týdny s praktiky a končí se zkouškovým obdobím, které trvalo měsíc.

Rozhodně vám pomůžou i vaši starší spolužáci. To je na fakultě fajn a já jim tímto chci vážně poděkovat za rady, podporu a materiály. :-)

Časově na tom budete ze začátku hodně špatně. Hlavně si z toho nic nedělejte a neodcházejte. Ano, nepůjde vám to a ty testy nebudete třeba dávat, nebudete se stíhat učit, ale důležité je nepřestat, jak podotknul dr. Mráz. Já osobně jsem se o víkendech většinou věnoval jiným věcem než škole a taky to docela šlo. Pokud byl ale nějaký větší test, tak jsem se samozřejmě učil i přes víkend. Ono to pak půjde, akorát se vám pak sejde víc velkých testů na jeden týden, to je docela nepříjemné. I kdybyste nějaký nedali, tak si to můžete zase opravit. Na všechno jsou tři pokusy.

Bude to probíhat asi tak, že budete ve škole, přijdete ze školy a budete se učit. Moc se nevyspíte. Četl jsem na jiných blozích, že se máte o zkouškovém rozmazlovat - já jsem se teda stejně blbě vyspal i během části zkouškovýho. Naučíte se taky spát i přes den, za světla, kdekoli a s hlukem.

Důležité je si ale najít i rozptýlení. Já kromě jiného rád vařím, takže prostě když už na to nemam energii, tak si jdu uvařit, nebo dělám jiné povinnosti, které mám. :-) Medicína vám zabere hodně času, ale nesmíte zapomenout na to, že musíte občas i odpočívat a dělat něco jiného. Jo, nemám jedničky, myslel jsem si, že budu takový ten student, co bude všechno umět, ale není to v mých možnostech vzhledem k tomu, že mám i jiné povinnosti. I tak jsem ale vcelku spokojený, protože na známku se vás opravdu nikdo ptát nebude. Navíc otázky v testech jsou docela i o štěstí.

Během semestru to je tedy takové nabité. K Vánocům asi budete mít nějaké opakovací testy - nepodcenit. Vánoce si pak užijte. Já jsem o nich neudělal nic a myslím si, že jsem zdaleka nebyl sám a zas tak moc mě to neovlivnilo.

Zkouškové je pak plně ve vaší režii. Nezoufejte, pokud se vám třeba nepodařilo získat zápočty ze žádného předmětu. Během zkouškového to můžete dohnat, znám takové případy. Jinak je samotné zkouškové vyhrazené jen pro jednu zkoušku - fyziku. Tu jsem popsal samostatně.

Celý semestr uteče strašně rychle a vy si na jeho konci asi opravdu nebudete pamatovat to, co jste se naučili na začátku, ale to je stav naprosto normální. Hlavní je se z toho fakt nepodělat. Naučíte se totiž chodit v těch předmětech, otrkáte se, budete znát svoje schopnosti a možnosti. V LS, letním semestru, pak pokračují 3 předměty, takže je neuvidíte poprvé a nebudete z nich tak mimo (tj. anatomie, histologie a latina), nové budou biologie a první pomoc.

Můžete si také zapsat volitelné předměty. Potřebujete je celkem za 3 kredity. Máte na výběr tělocvik, psychologii medika (viz článek), seminář z biofyziky (viz článek) a historii (na tu jsem nešel). V LS pak ještě základy chemie.

Důležité je tedy naučit se učit, což většinou prostě bude znamenat sedět x hodin denně nad knihou a číst si to. U anatomie je potřeba kreslit, to tu píšu snad všude.

Když jsem byl ještě na střední, tak jsem nechápal, jak někdo nemůže znát jméno svého učitele. Teď si bohatě vystačím s příjmením a titulem. Nevím, jak se někteří jmenují jménem. A ani mě to nezajímá. Musíte se opravdu soustředit na důležité věci a nehrabat se v kravinách, i když to občas dělat budete. Důležité je také si neplánovat moc věcí dopředu. Učte se na vždycky na to, co máte před sebou jako první. Až to budete mít, tak se zabývejte dalším (testem, předmětem). Nepotřebujete informace o zkoušce z anatomie nebo takovéhle věci. Akorát se budete zbytečně stresovat. Taky jsem nevěřil, že někdy napíšu praporkáč, ale napsal. Musíte si věřit a opravdu se zbytečně nezatěžovat nepotřebnými informacemi.

Vydržte! :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat