pátek 19. února 2016

Přednášky, praktika, semináře

Výuka na fakultě probíhá, teda pokud je mi alespoň známo, v povinných předmětech následujícím způsobem.

Přednáška
Přednáška je hodina, která trvá od 2 do 4 hodin (45 minut). Je určena pro celý ročník, takže bývá ve velké posluchárně jako je třeba Velká posluchárna. Jejím cílem je výklad kapitoly, její návaznosti a neméně často také klinické poznámky nebo vtípky. Některé přednášky jsou určitě přínosné, záleží i na tématu. Z anatomie mi teď z pozdějšího pohledu přijdou zbytečné přednášky na svaly nebo kosti, i když ten začátek s vámi někdo probrat musí. Naučit se ale jednotlivé svaly musíte prostě sami. Pojmů je tam navíc tolik, že si s přednášky stejně nic valného kromě asi výslovnosti svalů neodnesete. Naproti tomu takové GITko (orgány), tam se chodit vyplatí. Je to zajímavé, přednášející říkají i různé klinické poznámky (jako diagnozu některých nemocí, jak jsou časté, co je třeba důležité, co se učit nemáme (segmenty plic), nebo co se dává do mikrotestů). Výhodou je, že se během přednášky můžete zeptat na něco, čemu ve výkladu nerozumíte. Já tedy osobně radím přijít tam, zkusit si, jak vám přednášky vyhovují a podle toho se zařídit. Já jsem nebyl řádově tak na 10 - 15 přednáškách. Co se letního semestru týče, tak hodlám akorát vynechávat nějakou histologii. Také to dost záleží na tom, kdo přednáší. Přednášky z anatomie doc. Slížové určitě stojí za návštěvu.

Přednášky jako takové nejsou povinné. Z Anatomie ano, ale nikdo to moc nekontroluje. Jedna kontrola prezence byla před Vánoci, ale není to tak, že by vás to nějak diskreditovalo.

Praktikum
Praktikum je na rozdíl od přednášky povinné. Většinou se píše test (anatomie, tam se může i zkoušet, histologie, částečně fyzika), nebo se jen probírá látka (latina), případně z ní ještě nějaký protokol (biologie). Na tuhle část se musíte připravovat, nejlépe pravidelně. :-)

Seminář
Žádný jsem ještě neměl a tuším ani mít nebudu. Je nejspíš součástí volitelného předmětu z chemie, ale ten jsem si nezapsal. Mělo by se jednat o nějakou diskuzi na zadané téma.

Volitelné předměty také probíhají formou buď přednáška-praktikum, jen praktikum nebo jen přednáška. Výjimkou je asi jen tělocvik, kde se prostě chodí cvičit. :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat