pondělí 18. ledna 2016

Latinská lékařská terminologie I

... nebo prostě jenom latina.

Latina mě bavila. Sice jsem neměl díky anatomii čas řešit nějaké domácí úkoly, ale byl to jeden z těch prvních kontaktů ,,s pravou medicínou". Strašně mě bavilo překládat diagnózy a učit se ji, teda dokud jsem nezjistil, kolik slovíček se musím naučit na zápočtový test...

Latina je předmět, který je jako každý jiný jazyk založený na slovní zásobě. Bez ní nedáte nic, proto se učte slovíčka. Naše latina, možná proto se už nejmenuje latina, je dosti osekaná. Berou se jen takové věci, se kterými se jako budoucí lékaři budeme setkávat. Budete se učit jen 1., 2., 4. a 6. pád. Další gramatika je také omezená. U ní platí to, že jí musíte pochopit, takže se ptejte, pokud něčemu nerozumíte.

Předmět jako takový je to vcelku příjemný. Je jen jednou za týden, píšou se dva průběžné testy a jeden zápočtový. Pravdou je, že na konci se vám to seběhne tak nějak všechno dohromady, takže to je fakt nepříjemné. Proto se vyplatí se na tu latinu občas podívat a slovíčka se učit průběžně, což jsem samozřejmě neudělal. Naštěstí mi nedělá problém se naučit během krátké doby hodně slovíček a jazyky mě obecně baví.

Doporučuju vytisknout skripta a slovíčka se učit přímo z nich. Stačí si zakrýt českou/latinskou stranu a jen po slovíčku. Tam, kde váháte, nebo nevíte, si uděláte barvou tečku. Až projedete lekci, budete vědět, k čemu se vrátit. Taky mi pomohlo si ta hůře zapamatovatelná slovíčka následně i přepsat na papír.

Je to sice předmět jen za 2 kredity, i tak ho prosím nepodceňujte. Chcete přece umět napsat správnou diagnózu. Pravý ohyb krku? - pochopíte.

Žádné komentáře:

Okomentovat