pondělí 18. ledna 2016

Jak na LFHK?

Jako první bych určitě měl zmínit, jak se vlastně na naši fakultu dostat a jak a proč jsem se sem dostal já.

Chodil jsem na osmiletý gympl a v oktávě jsem váhal mezi snad všemi možnými i nemožnými obory a prostě jsem si nemohl vybrat. Nakonec mě jak některé osobní motivace, tak i další věci motivovaly k tomu, abych se vydal směrem zdravotnickým. Co to pro vás znamená? Nemusíte se od malička chtít stát doktorem a připravovat se od útlého věku procvičováním anatomické nomenklatury a patologických jevů. Díky za to!

Sepsal jsem si navíc pár bodů k motivaci na učení jak na přijímačky, tak i na samotné LF. To samé doporučuju i vám.

Na gymplu jsem maturoval profilově z biologie a chemie. Přijde mi to nejrozumnější, protože v přijímačkách je jak biologie, tak chemie. Třetím oborem je somatologie a iluminátský trojboj nezničí nikdo jiný než fyzika. Samozřejmě máme v ročníku i lidi, kteří maturovali z něčeho jiného nebo byli na jiných školách, ale očividně to zvládli taky.

K přijímačkám:
Skládají se ze 4 samostatných testů. Konají se různě po Hradci, já je dělal na Střelnici. Dostanete zadání, tužku, přinesete si s sebou kalkulačku, občanku a maturitní vysvědčení (a možná ještě něco dalšího, aktuální informace najdete vždy na lfhk.cuni.cz). Určitě se tam vyplatí podívat. Jsou tam testy z minula, ukázkové testy a seznam doporučené literatury. Pořídil jsem si všechny knihy ze seznamu až na fyziku.

BIOLOGIE
Hlavní je buňka a genetika.
SOMATOLOGIE
Biologie II. - byla ale docela podrobná.
CHEMIE
Čekal jsem hodně biochemie, ale myslím, že jí tam moc nebylo.
FYZIKA
Tak tu jsem úplně ignoroval. Mrkněte se na počet bodů, které jsou potřeba k přijetí. Celkem můžete získat 80 bodů. Bez fyziky to je 60 a to je skoro 2x víc, než bude potřeba. Myslím, že u mě to bylo něco kolem 35 bodů.

Hlavní je si uvědomit, že pokud se opravdu pečlivě připravujete, ale i tak jsou zkoušky/otázky těžké, musí být zákonitě těžké i pro ostatní! Takže to nevzdávejte.

Na přijímačky jsem se čistě učil okolo 10 dní až po maturitě. Nicméně spoustu informací jsem už k maturitě věděl, bavila mě biologie, genetika i somatologie.

23 komentářů:

  1. Ahoj, jdu teď na přijmačky a mám na tebe otázečku? Ke zkoušce jdu s tim, že neumim ani prd s fyziky a budu ji muset ignorovat jak si psal ty. Mám tu fyziku tipovat a riskovat ztracení teda max 5b když se odečítá za 1 špatnou 0,25b nebo to nechat prázdné ? Jak si to měl ty ? Počítám s tím, že tedy je šance být přijat aniž bych dával fyziku ? Aspoň tak mi to z tvého článku vyšlo najevo. Díky předem za odpověď a nechť se ti daří. Zdarec

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě nevyplňuj, ten jeden čtvrtbod může rozhodnout. Pokud tam bude třeba trojčlenka, tak to jsem udělal, pak ještě jednu, ale to jsem měl špatně. Fyziku si dostatečně užiješ v zimáku. Mně stačily body k přijetí za biolu a somatologii, ale měl jsem teda asi 5 otázek špatně dokupy z těhle dvou. Takže se dá dostat i na dva předměty, pokud je ale fakt umíš.

      Hodně štěstí. Je to sice občas na zabití, ale stojí to za to. :-)

      P. S. Pokud se mi to ani na třetí pokus neodešle, tak už to znova psát nebudu. :-D

      Vymazat
  2. ahoj, měla bych takovou otázečku. Nevíš, kde by se daly sehnat staré testy z přijímaček? diky predem za odpoved

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čau, nejspíš od některých lidé, kteří to občas online prodávají. Podle mě je ale nijak moc nepotřebuješ, na webu fakulty je ukázkový test a tuším i ten z loňského roku. Řídil bych se literaturou, ne testy.

      Vymazat
  3. Ahoj, to ti jen stačilo naučit se somatologii a biologii a dal jsi to? Nebo ses učil i na chemii? (na fyziku, jak čtu, je zbytečný se ptát)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čau, je to tak. Zase bych se ale možná bránil proti tomu ,,jen stačilo", protože opravdu musíš umět hodně, musíš umět vyřadit špatnou odpověď, vědět všechny správné v otázce, abys dostal bod. Na opakování chemie mi už nezbyl čas, akorát jsem si večer projel biochemii, který tam tuším moc nebylo.
      Fyziku dle mě vypouští dost lidí a žebříček se dělá od nejúspěšnějšího, takže to není tak, že bys potřeboval určitou výchozí hranici bodů. De facto záleží na tom, jak chytrá a připravená bude tvoje konkurence.

      Vymazat
    2. Děkuju za odpověď, můj stres zase malinko opadl. Čekala jsem, že pro úspěch je potřeba odpovědět alespoň na nějakých 60-70 otázek. Tak snad se mi to taky povede uhnat na biologii a somatologii.

      Vymazat
    3. Klídek. Teď řeš jiný věci než přijímačky. Jde o strategii, kterou si zvolíš a té se budeš držet. Já si zjišťoval, kolik stačilo bodů v posledních letech a podle toho jsem to uzpůsobil. Takže z mých zkušeností, které tu sdílím, to jde i bez fyziky. Věř mi, že až uvidíš ten test, tak sama nejspíš zjistíš, že 60 - 70 bodů není reálné pro běžného smrtelníka. :D

      Vymazat
    4. Já viděla už několik testů z minulých let a mimo somatologie a biologie mi to přijde jako naprostá šílenost (upřímně mi ale ta chemie přijde horší než ta fyzika :D). Tak jsem právě zkusila trochu zabrousit na internetu, kolik bodů tak kdysi stačilo, a narazila na tvoji stránku :).

      Vymazat
    5. A já píšu z chemie zítra semestrál... Dokážu si představit tvůj pocit. :D

      Vymazat
    6. Jestli se tam dostanu, tak se mám asi fakt na co těšit :D.

      Vymazat
  4. Ahoj, je u přijímaček povoleno používat kalkulačku?:) na nějakých fakultách to povoleno není :) Děkuji moc za odpověď:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, omlouvám se, ta otázka se mi nějak ztratila. Kalkulačka se použít dá a vezmi si ji s sebou.

      Vymazat
  5. ahoj, prosím ťa, vieš, ako to je s odvolaním na túto fakultu? nikde som o tom informácie nenašla, že či sa tu dáva odvolanie a ak, tak po aké miesto sa ho podať aj reálne oplatí...?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, to si neexistuje. Když se zapíše málo lidí, tak se posouvá hranice a posílají se další dopisy. Dá se zeptat na studijním.

      Vymazat
  6. Ahoj :), opět jsem nějakou náhodou znovu nalezla tvůj blog a chtěla jsem ti poděkovat, tvoje taktika jak na přijímačky zabrala i u mě. Teď jen abych tím studiem nějak šťastně proplula :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, moc gratuluju! :-) Hodně štěstí a pevný nervy.

      Vymazat
  7. Sehnal jsi opravdu vsechny knihy? I od M. Ledviny – Kompendium středoškolské chemie? Zajímalo by mě kde, ja ji nikde nenašel 😄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V knihovně. :) Ale zrovna tahle mi moc nepomohla, je to dost stručný přehled.

      Vymazat
    2. Ano, souhlasím, mám ji doma a je to fakt stručné, Vacík je lepis 😉

      Vymazat
  8. Ahoj. Nevieš náhodou aka bola minimálna hranica na prijatie za posledné 2-3 roky? Bohužiaľ to nikde neviem dohľadať, a zaujíma ma či sa to ešte stále pohybuje na tej hranici okolo 30 bodov alebo sa to nejak zvýšilo od 2015... Budem veľmi vdačna za odpoveď :)

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj, když ses připravoval na přijímačky, tak sis četl v učebnicích doporučené literatury nebo sis třeba i vypracoval okruhy, co najdeš v dokumentu společně s doporučenou literaturou, protože popravdě nevím, co pořádně sesmolit v chemii u analytiky – rozpustnost a toxicita látek, fakt jako nevím, co pořádně dát k tomu dokupy, protože mi ani nepřijde, že by v doporučené literatuře k tomu nějak extra něco bylo...

    OdpovědětVymazat