sobota 1. července 2017

Fyziologie II

Tak, a je to. :-)

Fyziologie je předmět, který je dost zajímavý. Letos to učení stálo za to. Nenechte se ale zmýlit - mluvím jen obsahově, nikoli o ústavu.

Zkušenosti s tímhle ústavem jsou asi takovéto:
- přednášející profesor je schopný vás zjebat za to, že si vyfotíte slide jeho prezentace. Tak to mu asi nepůjde moc o to, aby to někoho naučil, ale spíš o to, aby si prohodil, co je potřeba umět, ale zároveň si něco dokázal?
- praktika až na hematologii a pár dalších věcí byly dost o ničem. Většina lidí se na ně přestala jakkoli připravovat, protože to bylo zbytečné. Když třeba nebylo EKG nebo spirometrie, dýchačák, kde jsme si to všichni mohli zkusit, ale něco, kde všechno vyřídili dva - tři lidi, a zbytek koukal, tak to je fakt o ničem. Neznám žádný jiný předmět, o kterém bych mohl říct, že mi vzal tolik času. Na praktika si občas nebojte vzít třeba noviny. :D
- neznám nikoho, kdo by udělal zkoušku, a řekl by, že by se na ten ústav rád ještě vrátil. Já jsem teda sakra rád, že tam už nemusím nikdy vejít. Ale je mi jasné, že jsou lidi, kteří to tam zbožňovali, i když nevím proč, já to nebyl.
- systém testů je divný. Máte abcd možnosti, musíte zakroužit všechno správné. Správně můžou být všechny čtyři nebo taky nic. Jenže problém je v tom, že se musíte trefit do toho, jak autor otázky myslel. Jestli se nemýlím, tak z nás plný počet bodů za celý rok měli tak 3 lidi jednou? Proč to říkám? Při odevzdávání toho testu jsem si vždycky říkal, že doufám, že se tam aspoň těch 10 bodů najde. Je to ale jednoduché, testy opraví paní laborantka podle klíče a není s tím práce. Jenže...
- zkoušející jsou kapitola pro sebe. Nechci, aby to vyznělo nějak negativně, jsou to informace zprostředkované. Zkouška se může nést v klidném duchu, ale taky v duchu úplně opačném. Zvlášť, pokud prokážete zásadní neznalost něčeho, o čem jste třeba nikdy vůbec ani neslyšeli. :D
- z čeho se mám učit? Na první přednášce řekla prof. Červinková, že Trojan ke zkoušce stačí teda asi jako jo. Chválila Ganonga, Guytona a mluvila i o atlasech. K učení se ještě dostanu, ale asi v samostatném článku, protože už tohle bude dlouhý.

Hádám, že po těhle slovech si budete řikat, že tam fakt nechcete. :D Nechci nijak odrazovat, jen zprostředkovávám svoje osobní pocity. Zní to možná apokalypticky, ale neberte cizí názory vždy za své. :)

Letní semestr tohoto předmětu se skládal obsahově z kardiovaskulárního (kvs), dýchacího (dýchačák) systému, endokrino(logie), git (trávicí systém a metabolismy), ledvin a smyslů. Ze smyslů se ale už nic nepsalo. Testy se napsat dají, ale jak jsem umínil, občas je dost problém pochopit, co po vás chtějí a co už ne. Opravné testy se napsat dají. Máte 2 opravné pokusy a 3. je komisionální zkoušení, kterému podle mě nedošlo u nikoho. Máte tedy celkem na každý test 4 pokusy a z pokusu vám stačí 10/20 bod. Jenže jak jsem psal, musíte označit vždy všechny správné odpovědi v otázce. Půlbody neexistují.

Na praktika jsme během roku měli všechny, kteří je vyučují. S doc. Kučerou byla sranda, dr. Ferenčíková umí věci strašně moc dobře vysvětlit, doc. Halka až moc často zaběhne někam uplně jinam, a dr. Rychtrmoc nedokáže odpovědět na otázku jednou větou. Nejlepší asi byla dr. Ferenčíková. Zdůrazní i věci, které se hodí ke zkoušce. Často se ptá, jestli všichni chápou, a je ochotná vám to vysvětlovat opravdu tak dlouho, dokud to nepochopíte. :-)

Pro zápočet musíte klasicky napsat testy a mít docházku. A užijte si paní laborantku Moniku. Sice vás bude jebat za to, že sedíte, nebo stojíte, nebo že nic neděláte, nebo že něco děláte, ale nakonec je to dost velký element legrace a mezi vyššími ročníky je dost známá. TÁKŽE - SE STOPKAMA SE DĚLÁ TAKHLE, DEJ TO SEM. AHA, TAKHLE NE. KOUKEJTE!!! TICHO!!! Íííahahááá, chudáci koně. :D

Když máte hotový zápočet, tak můžete=musíte jít na praktickou zkoušku. Ta je dost vtipná. Přišlo mi, že i když nám o tom řikali asi 3x, tak stejně nikdo netušil, co vlastně po nás chtějí. Není to typická zkouška. Dělá se v den posledního praktika, ale časy jsou rozepsané po 1,5 h pro každou skupinu, takže někdo jde v 7 ráno a někdo v 9:30. Je na to 33 otázek, skládá se to z toho, co jsme dělali během roku na praktikách, ale není tam všechno. Přijdete, vytáhnete si třeba funkční zkoušky ledvin nebo ekg nebo zrakovou ostrost. Jdete na stanoviště, kde jsou nějaký pomůcky k té dané věci. Něco se dělá praktiky, něco zase ne. Takže praktická zkouška zrovna u mě byla teoretická. Čtete ten oxymoron? U hemačky první člověk i bere krev, pokud se vytáhne nějaká blbost jako počítání leukocytů. Protože to určitě budete dělat v praxi denně. Jo. Jsou tam věci, který se už nedělají nebo se prostě nedělají. :D Z té zkoušky dostanete známku, ale ta nic moc neznamená. Dokonce to nemusíte ani udělat a při hodnocení u teoretické zkoušky na to snad ani nikdo nepřihlížel. Zkoušet vás může každý vyučující, aglutinují se tam.

Samotná zkouška je trochu los. Pokud teda neumíte všechno naprosto dokonale a neměli jste na to měsíc času. Já jsem si prošel otázky všechny. Jak jsem psal, o učení bude ještě samostatný článek. Mrzelo by mě, kdybych si vytáhnul něco, o čem nic nevím, a kvůli tomu šel domů, navíc tak vyhodil všechen ten čas, který jsem tomu věnoval. Na zkoušce si taháte 4, slovy čtyři! otázky. První je z kombinace hematologie, imunologie, dýchačák, druhá z kardia ledvin, třetí z GIT, metabolismu a endokrina a poslední je obecná neurofyziologie+myologie+cns+smysly+letecká fyziologie. Co jsem slyšel, tak ta letecká se moc neřeší. Moje otázky byly dost fajn. Ale vězte, že se Vás stejně budou ptát i na věci s tím nesouvisející. Zkouška je od 7 a nejdřív se píše test - 40 otázek a zase abcd. Času je až moc a test se mi zdál jednodušší než normálně. Na ústní pak můžete být 20 minut nebo 1,5 hodiny. :-) Jen se mi moc nelíbí, že zkoušející je jednou velmi milý a druhý den na někoho fakt vyloženě nasraný. Statisticky to vypadá, že vyhodí snad i každého čtvrtého. Termíny jsou ale společné pro české všeoby a zubaře i zahraniční studenty.

Fyziologie je zajímavá a důležitá. Pojetí toho ústavu na mě ale moc nezapůsobilo.

Žádné komentáře:

Okomentovat