úterý 17. října 2017

Směrem do třeťáku

Mám letos premiéru v tom, že mám splněno na konci června. Ještě tam je praxe, ale to už je takový detail. Na to volno se fakt těším!
_____

Jak můžete vidět, byl jsem vcelku šťastný druhák, když jsem rozepsal první větu. :D Chci se trochu omluvit za nevydávání článků, mám jich rozepsaných dost, titulky jsou např: jak se učit ve druháku, prázdninová praxe a další. :)

Směrem do třeťáku vlastně znamená ukončení druháku. Celý ten ročník byl mnohem víc fajn než prvák, na ten ale vlastně už taky vzpomínám v dobrym, protože si ho zas tak nepamatuju. :D Je docela vtipný, že máe předmět fyziologii, ale zkouška z ní začíná v 7 hodin ráno, přičemž se tam učíte, že člověk je psychicky nejvýkonnější okolo desáté hodiny dopolední. Stejně tak třeba zápis předmětů od 0:00 - podmínky na LF nejsou zrovna 2x fyziologické. :-)

Upřímně nevěřím moc tomu, že si zapisuju do indexu předměty jako Vnitřní lékařství I, Základy chirurgie nebo Farmakologie I. Vždyť to mají přeci ti medici v těch vysokejch ročníkách a to já nejsem! :D Přijde mi, že strašně stárnu, jsem to fakt já ve třeťáku? Asi jo.

Uběhlo pár prvních týdnů a já můžu říct upřímně, že to je zatím to nejlepší, co jsem tu na škole zažil. Po těch 2 letech se konečně dostáváte k pacientům, komunikujete s nima, nějak se je snažíte vyšetřit, učíte se dost nových super věcí - to je interní propedeutika. I když vám to nikdo neřekne, kupte si prosím fonendoskop a na 1. praktikum ho mějte s sebou, přijďte v bílém oblečení a přezuti, převlíká se v EC. Nikdo se neobtěžoval nás informovat. :D Patologie a patfyz znějí taky vcelku zajímavě, mikra a řešení kazuistik na praktikách jsou určitě lepší než minulý semestr. :D Posledním povinným předmětem ve třeťáku je angličtina, což je něco jako první pomoc v prváku nebo psychologie ve druháku. :-)

Vypadá to, že moje studium konečně nabírá směr, který jsem si vybral podáním přihlášky na LF a můžu vám všem říct, že ty 2 roky za to určitě stály! A to jsem teprve ve 3. týdnu tohohle semestru. :D Je možný, že jsem teď vcelku hodně nadšenej z novejch věcí a časem se mi to omrzí, ale zatím to vypadá strašně skvěle. :-)

Na fakultě máme už jen patfyz, zbytek v nemocnici, angličtina je v knihovně, nějak skrytě a plíživě se změnily místa naší výuky a já si to ani neuvědomil. Fakt se asi stala nějaká změna, i když sami víte, že se nijak jinak nevnímáte (jako třeba po dosažení plnoletosti, po maturitě, po přijímačkách atd.), tak navenek jste se fakt posunuli dál! :)

Takže pokud to teď čte někdo, koho to nebaví nebo kdo by chtěl ukončit studium, věřte mi, že se vyplatí vydržet a okusit trochu z tý medicíny na začátku třeťáku. Můžete jít na interní propedeutiku se strachem, že vás to třeba nebude vůbec bavit, ale myslim si, že odejdete nadšení! :-)

Taky je moc super, jak se klinici-učitelé chovají jinak. Nikdo neřeší 30 kanálků v temporálce a ani žádný takový detaily a fyziologický vzorečky - máte základ a ten využíváte. Celý je to takový víc v pohodě a člověk má čas na žití. :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat