středa 29. března 2017

Život druhákův - část letní

Zdravím!

Vím, že jsem dlouho nic nevydal, tak jsem si řekl, že bych mohl napsat krátký pozdrav z druháku, jelikož momentálně nevím, co bych dělal. :D

Je už vlastně letní semestr, nějak rychle to letí. Už máme téměř 4. měsíc nového roku a tenhle semestr se pomaličku blíží do poloviny. Přijde mi, že zimák byl snad včera. Pokud mi něco může chybět, tak je to psychologie. Chemie mě v zimáku nebavila a fyziola snad byla jen hemačka. A víc si moc nepamatuju.

Jak se mám teď, respektive jak by se asi tak měl student 2. ročníku teď? Skvěle. Chemie je super! :D Byl jsem z ní dost zoufalý, ale teď je to strašně zajímavý a hlavně to dává smysl a všechno to postupně zapadá. Víte, že třeba fibróza jater není úplně tak přímo zapříčiněná alkoholem? Ethanol totiž snižuje možnosti degradace prolinu, což je jedna z aminokyselin, která pak stimuluje syntézu kolagenu, tvoří se kolagen v játrech, a tak oklikou působí alkohol? Není to boží?! Občas si říkám, že jsem vážně rád za to, že můžu na týhle škole studovat, protože se tu člověk dozví tolik věcí, o kterých nemá ani páru. Už chápu, proč jsme se museli učit ty obecný blbosti, protože jsou teď trochu jako pozadí potřeba. Navíc jsem měl možnost nakouknout zase trochu do kliniky a ta chemie je fakt všude: když vám pošle doktor pacienta s podezřením na poškození jater, ale neudělá testy na všechny ty ALT, AST a takový věci? A to je jen maličkost.

Fyziologie je taková stejná. Akorát občas moc nevím, z čeho se na ní učit. Měli jsme teď nějaká praktika s experimenty na zvířatech, ale já tam nebyl - můžete si vybrat alternativu. Možná trochu zapůsobil můj komentář a alternativ je teď víc. Možná taky ne, kdo ví. :D Ústav fyziologie jako takový by si měl vzít příklad z ústavu chemie, protože tam opravu ví, jak to učit. Přijde mi, že tam nás to chtějí naučit. Z fyziologie takový dojem nemám. Navíc mě ani to personální zastoupení moc netěší. Jsou tam asi fajn lidi, ale co mohu osobně posoudit, tak kvalitou je na tom chemie lépe. Není divu, že když se dělala anketa, ještě bez mého působení na fakultě, tak hned po fyzice byl největší problém s fyziologií. Přitom je to dost důležitý předmět - lékař by asi měl vědět, jak to funguje. Naštěstí máte chemii! :D Fyziola mi teď přijde spíš jen taková slátanina histologie a chemie se špetkou anči. Pamatuju si, jak prof. Červinková tenkrát řikala na 1. přednášce, že fyziola je nej a blabla a že nobelovka je za medicínu a fyziologii a ne jinou vědu a blabla. Možná to bude tim, že jiný vědy mají svoje vlastní kategorie, ale nechci vyvolávat rozepře. :D

Tento týden byla poslední přednáška na Klinickou anatomii. Doc. Slížová řekla, že kdo nebude mít v zápočtovým testu aspoň 1 odpověď správnou, tak si pro zápočet přijde osobně k ní. :-) Myslím si, že všichni měli alespoň jednu. :D Ten předmět je takové zajímavé ohlédnutí zpět. Je kouzelný, jak ti vyučující chápou, že jsme toho hodně zapomněli. Chovají se už jinak. Největší radost mi asi udělala přednáška s dr. Krsem, je to fakt borec. :D Odehrává se to na VP, první hodinu mívá někdo z ústavu a další klinik. Zajímavá byla třeba radiologie nebo poslední hodina - rehabka s doc. Tošnerovou byla fajn.

Celkově mi ta škola přijde nesrovnatelná oproti prvnímu ročníku. Celkově je asi vždycky lepší letní semestr. Jednak se člověk trochu vrátí zpátky do toho rozpoložení, že se musí učit, navíc je už dost hezký počasí. Jak řikal dr. Mílek - na severu je nejvíc sebevražd, protože tam je tma a moc chlastaj. Taky mi přijde trochu zvláštní, jak jsou někteří lidi, které znám, už téměř doktoři. Kamarádka se bude v listopadu půlit, my půjdeme taky o ročník výš. Podobně jsem si připadal, když jsem se byl podívat na gympl. Studenty vůbec nepoznáváte, některý učitele taky ne, je to už uzavřená kapitola.

Na závěr bych chtěl ještě podotknout jednu věc. Možná je to tím, že mám teď dost času mimo školu, takže toho využívám dost na cestování, ale zkuste to taky. :-) Chce to nehledat důvody, proč to nejde. Jednou zavřete diář, nekoukejte, že se zrovna budete muset učit na tohle nebo tamto, pokud toho máte hodně. Stačí udělat ten jeden krok a pak můžete mít lepší náladu celý semestr. Stojí to za zkoušku. :)

1 komentář:

  1. Ahoooj :) Parádní článek, očividně fyziola bude ohledně učebnice dost zajímavá kapitola, tak snad se k ní dostanu že... :D
    Každopádně - cestuješ? :) A kam? Jen tak po ČR nebo i do zahraničí? Nemůžeš napsat, že cestuješ, a pak to nerozvést :D

    OdpovědětVymazat