pátek 30. prosince 2016

Jak jde zkouškové?

Dnes to bude velmi krátké.

Když jsem napsal ten nadpis, tak jsem si uvědomil, že zkouškové vlastně ještě nezačalo. Dost z nás se letos rozhodlo dát si delší volno od posledního týdne školy (druháci končili 22. 12., yay!) až do konce roku a pak se podívat na nějaké ty předtermíny. Předtermíny jsou vypsaný ze ZPL a psychologie. ZPL pro všechny, psychologie asi pro 50 lidí. O organizaci biologie se nemá cenu moc zmiňovat, jelikož prof. Rudolf je vážně Emil. Slýchal jsem názory na tyhle dva předměty. Nebyly extra zajímavé. Já od toho očekával trochu víc. U psychologie mě mrzí, jak krátce nás s tím odbili. U ZPL jsem byl docela rád, že skončili naše teoretické přednášky. Zvlášť dr. Vachková dokáže být časem docela otravná s tím, jak nejlepší na světě je sestra. Sestra umí tohle a támhle, sestra dělá tohle a tohle, bez sestry je lékař nic. Pokud tohle chce lékař, tak se musí zeptat sestry. Sestra dělá všechno. Lékař si dá ten katetr do penisu a odchází. Já vám to předvedu. Teď jsem to tam dala a taky odcházím, to ať si udělá sestra. Ughhr! Nechci snižovat její kvality, ale už od začátku mi přišla zvláštní. Zajímalo by mě, z čeho má ten doktorát.

Nicméně, aby to teda bylo krátké. Psychologie byla zajímavá, ale když už čtete u 15. otázky, že existuje partnerský a paternalistickžý přístup, že nástroji psychologa je slovo, věta, slabika, souhláska, dvojhláska, slabikář a jazykolamy, tak už to není zas taková sranda. A rozhovor vlastně. To je instrument mezi lidmi, při kterém probíhá přenos informací. Přenos? Možná taky protipřenos. Haló.
No a ZPL je zas plný sester, i když to vypadá na 50% účast té lékařské části. Sestra tohle a sestra támhle. Nejsem sestra. Metodika a dimenze udržování kvality v ošetřovatelství - 11 bodů. Ošetřovatelství jako vědní obor? Ošetřovatelství jako nástroj pro léčbu pacienta jakožto bioekopsychosociohumanologoergofyziohistoloanatomického komplexu. Jak pravý čtvrtý bod nějaké další metodiky: jdu pokračovat.

1 komentář:

  1. Mě psychologie taky strašlivě zklamala, ale tak to na naší fakultě chodí, nikdo tam tu psychologii pořádně neumí.

    ZPL jsem se naučila za tři dny, je to neskutečnej opruz, ale zkouška se dá, snad nikoho nevyhodili, pokud vím.

    Přeju hodně štěstí :)

    OdpovědětVymazat