čtvrtek 16. června 2016

Latinská lékařská terminologie II

Letní semestr je celkově rychlejší, mám už snad dva měsíce po zkoušce, takže to vezmu stručně. Zkouška se totiž dá dělat od konce dubna do začátku června.

V letňáku se dělá hlavně slovotvorba a recepty. Slovíčka se učíte standardně sami. Já jsem měl u zápočtovýho testu, kterej obsahuje nějaký překlady, slovotvorbu a psaní receptů, dost štěstí. Ptali se mě totiž dva lidi před testem na pojmy, který tam pak byly (díky Slovákům, díky scarlatina, díky surditas).

Naučíte se teda psát recepty, to bylo strašně skvělý. Ta slovotvorba vám pomůže v uvědomování si významů slov a bude je umět i poskládat. Je to zajímavější než v zimě.

Zkouška je pak shrnutí všeho. Šel jsem na ní asi 5 dní po zápočtu. Stačí se naučit skripta. Jo. Naučíte se slovník a máte vystaráno. :-D Není to ale nic tak strašnýho, dost slovíček se naučíte během roku. Zkouška je písemná, bylo to sice na 4x A4, ale bylo tam spousta mezer, takže by se to asi dalo dát jen na jednu stranu. Část se diktuje, takže musíte umět správně psát. Vyplatí se jít na první termín. Ta zkouška mi přišla opravdu jednoduchá. Další pokus je až v září a je už ústní, takže musíte oprášit i výslovnost.

Celkově latinu hodnotím jako super předmět. Máte se na co těšit. :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat